Cum Iau Oamenii Decizii ? – Cele 3 Sectiuni Ale Creierului

July 29, 2018
Posted in Marketing
July 29, 2018 Rezolution

Cum Iau Oamenii Decizii ? – Cele 3 Sectiuni Ale Creierului

Cele 3 Secțiuni Ale Creierului

Pentru a intelege mai bine modul in care oamenii iau deciziile, vom analiza intr-o maniera simplificata cele trei “sectiuni” distincte ale creierului uman.

Prima sectiune este comuna majoritatii vertebratelor si este popular cunoscuta sub denumirea de “creier de reptila”.

Aceasta parte este cea mai puternica, deoarece este responsabila de legatura cu trei instincte de baza ale vietii:

1. Instinctul de sustinere;

2. Instinctul si frica de lupta;

3. Instinctul de reproducere.

Acestea sunt cele trei necesitati esentiale pentru supravietuirea unei specii, din care deriva celelalte sectiuni.

De aceea, reclamele la mancaruri te fac sa salivezi, chiar daca nu ti-e foame. Sau de ce “sexul vinde“, chiar si atunci cand esti intr-o relatie.

A doua sectiune a creierului sau sectiunea mijlocie, este responsabila pentru procesarea emotionala, fiind sursa deciziilor luate pe moment sau aproape instantaneu.

Probabil ca ai auzit ca oamenii iau decizii bazate pe emotie, iar ulterior justifica deciziile lor cu argumente logice.

Aceasta concluzie este sustinuta de numeroase cercetari. Sectiunea mijlocie ne permite sa luam decizii pe moment prin evaluarea “costurilor” si “avantajelor” relative.

Aceasta sectiune a creierului este fascinanta, deoarece in timp ce opereaza in subconstient, poate fi influentata de a treia sectiune a creierului nostru, care se numeste cortexul cerebral.

Cortexul cerebral, spre deosebire de celelalte doua structuri ale creierului, functioneaza la un nivel constient.

Aceasta regiune este responsabila pentru creativitate, logica si limbaj.

in cele din urma, dezvoltarea extraordinara a acestei regiuni deosebeste oamenii de alte mamifere.

Cu ajutorul ei, putem sa ne imaginam viitorul si sa luam in considerare rezultatele potentiale ale deciziilor pe care le luam.

Procesarea Vizuala vs. Prelucrarea Constienta

Cand citesti un text, trebuie sa interpretezi literele in cuvinte, cuvintele in propozitii si propozitii in idei.

Toate acestea se intampla in cortexul cerebral.

Ulterior, acestor idei sunt atribuite conotatii emotionale pozitive sau negative de catre sectiunea mijlocie a creierului, responsabila de procesarea emotionala. Numai dupa aceea vei putea lua decizii.

Acest proces este de fapt extrem de lent in comparatie cu ceea ce creierul nostru este capabil.

Spre deosebire de informatiile textuale, care trebuie mai intai sa fie filtrate prin cortexul cerebral, informatiile vizuale sunt interpretate imediat de catre sectiunea mijlocie, rezultand emotii instantanee.

Informatiile vizuale sunt procesate cu 60.000 de ori mai rapid decat textul, de aceea se spune ca o imagine valoreaza cat o mie de cuvinte si de aceea oamenii tind sa retina mai usor in mod vizual.

Avand la baza modul de functionare al creierului uman, este clar ca afacerea tau sau brandul tau, ar trebui sa foloseasca la scara larga mediile vizuale pe paginile de vanzari.

Ar trebui sa utilizezi fotografii, grafice si videoclipuri pentru a te ajuta sa spui povestea produsului tau.

Procedand astfel, vei profita de puterea de procesare instantanee, comparativ cu a cere oamenilor sa “lucreze”, sa depuna efort pentru a receptiona informatiile.

Dar daca fotografiile si alte grafice pot ajuta sa transfere informatii si emotii in mod instantaneu, de ce mai este nevoie sa integrezi continut video?

Videoclipurile Transmit Mai Multe Informatii Decat O Fac Imaginile

Cand vine vorba de convingere, unul dintre cele mai mari avantaje ale videoclipurilor este capacitatea de a transmite in acelasi timp informatii vizuale si auditive, ceea ce sporeste captarea informatiilor.

Cateva dintre aceste avantaje ce se regasesc in comparatia cu alte medii vizuale includ abilitatea de a transfera informatii sau emotii prin:

• Tonalitatea vocii;

• Limbajul trupului;

• Muzica;

• Povestiri;

• Etc.

Practic, videoclipurile iti permit sa utilizati atat indicatii auditive, cat si vizuale pentru a transmite o poveste intr-un mod mai convingator.

Iar daca videoclipul tau este proiectat strategic, aceste elemente vor functiona sinergic pentru a crea o stare emotionala care sa incurajeze comportamentul de cumparare.

Testeaza pe afacerea ta

Acum, ca intelegi cum poate creste continutul video vanzarile de pe site-ul tau, ia in considerare crearea unui videoclip si testarea acestuia.

Mai intai inregistreaza rata de conversie actuala a paginii de vanzare. Daca nu sti cum, este destul de usor.

imparte numarul total de vanzari din pagina de destinatie cu numarul total de vizitatori de pe acea pagina.

Este recomandat ca esantionului sa depaseasca peste 1000 de vizitatori.

Creeaza apoi un videoclip convingator care sa dezvaluie povestea brandului, produsului sau serviciului tau.

Dupa ce l-ai adaugat pe pagina de vanzare si a cunoscut acelasi numar de vizitatori, calculeaza din nou rata de conversie.

Majoritatea firmelor obtin o crestere a veniturilor cu cel putin 30%, dar unele inregistreaza imbunatatiri cu mult peste 100%.

Noi te putem ajuta

Daca nu dispui de infrastructura necesara pentru realizarea unui continut video de impact, noi te putem ajuta!

Vei putea lasa in seama noastra, inclusiv distributia continutului, analiza si optimizarea indicatorilor campaniei de promovare, astfel incat ca rezultatele sa fie cele asteptate.

,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CRESTE ATRACTIVITATEA BRANDULUI TAU!

Mergi in directia cea buna! Te ajutam sa ajungi si sa ramai pe termen lung in mintea clientilor tai.