Este frustrant, nu-i asa? Ti-ai facut studiile de piata. Ai creat un produs care rezolva o problema unica pe aceasta piata.
Ai gasit chiar si modalitati eficiente de a pune acest produs in fata prospecţilor ideali, insa dintr-un motiv oarecare, te straduiesti sa faci vanzarea.
Suna familiar? Daca da, atunci paginile de destinatie ale reclamelor pot avea o problema de convingere.
Emotia Şi Atentia: Elementele Cele Mai Importante Ale Convingerii
Inainte ca oamenii sa se gandeasca serios sa cumpere produsul tau, trebuie sa le atragi atentia, lucru ce nu este deloc uşor.
De fapt, oamenii au o atentie medie de doar 8 secunde!
Este aproape imposibil sa ii convingi sa-ti cumpere produsul intr-un timp atat de scurt.
Din acest motiv, agentiile de publicitate si copywriterii au dezvoltat strategii care sporesc atentia, recurgand la metode precum:
• Povestirea;
• Scrierea unor titluri mari;
• Realizarea unor promisiuni extraordinare.
Dar chiar si asa, atentia este castigata doar pe jumatate. De asemenea, trebuie sa creezi o conexiune emotionala cu publicul tau tinta.
Adesea, acest lucru implica identificarea celor mai mari probleme ale prospectilor ideali si explicarea modului in care produsul sau serviciul tau ii ajuta la rezolvarea lor.
Provocarea va consta in mentinerea suficient de lunga a atentiei pentru a-ti prezenta solutia.
inainte de a-ţi explica cum poti sa imbunatatesti durata atentiei, haide sa examinam de ce este atat de dificil ca acesta sa fie in primul rand mentinuta.
Problema Atenţiei
Procesul de citire presupune munca. De fiecare data cand termini o propozitie, trebuie sa decizi daca vei mai citi sau nu urmatorul text.
Munca presupune efort, iar in marketing, efortul este inamicul ce va declansa butonul de dezactivare a conexiunii cu prospectii tai.
Aminteste-ţi cand a fost ultima data cand ai renunţat sa citeşti integral o pagina de vanzari? De ce ai renunţat?
Conţinutul a fost punctat prea lent sau derutant? Sau poate ca nu ti s-a parut relevant?
De cele mai multe ori, probabil ca ai dreptate. Nu a fost relevant.
Insa destul de des se intampla sa renunti sa citesti inainte de a ajunge la “partile bune”, la partea care raspunde la intrebarea ta sau care te ajuta sa rezolvi o problema pe care o ai.
Asa cum tu ratezi aceasta parte, tot la fel se intampla si in cazul prospectilor tai! O rateaza! In final vei pierde leaduri.
Din fericire, exista o solutie care te va ajuta sa atragi si sa mentineti atentia, consolidand in acelasi timp conexiunea emotionala a prospectului cu produsul sau serviciul tau.
Solutia este conţinutul video.
Cum Rezolva Conţinutul Video Problema Atenţiei?
Potrivit statisticilor, mai mult de jumatate din oameni ar prefera sa vizioneze un videoclip decat sa citeasca textul. Nu-i de mirare ca videoclipurile dubleaza timpul pe care vizitatorii il petrec pe o pagina web.
Unul dintre cele mai mari avantaje pentru includerea videoclipului pe pagina de vanzari este acela ca ofera informatii pasiv.
Pe langa faptul evident ca oamenii ar prefera sa evite citirea, o activitate asemanatoare muncii, aceasta invatare pasiva ofera un avantaj semnificativ atunci cand vine vorba de pastrarea atentiei prospectilor tai.
In cazul citirii, fiecare fraza completa necesita o decizie activa de a o citi pe urmatoarea. Dar cu video, contrariul este adevarat.
Cand cineva incepe sa vizioneze continut video, incepe sa absoarba pasiv mesajul. De fapt, trebuie sa renunte la vizionarea lui doar facand clic pe pauza sau pe butonul play.
Direfenta de confort este una foarte mare!
De Ce Continutul Video Este Mai Convingator Decat Alte Tipuri De Continut?
In timp ce videoclipurile sunt eficiente pentru a mentine atentia spectatorilor, cel mai mare avantaj consta in capacitatea lor de a transfera informatii mai rapid si ce actioneza la un inalt nivel emotional.
Inainte de a aprofunda psihologia persuasiunii, ia in considerare urmatoarele trei statistici:
• 90% din informatiile transmise creierului se realizeaza in mod vizual;
• Informatiile video sunt prelucrate de creier de 60.000 de ori mai rapid decat textul;
• Sansele de a cumpara dupa vizionarea unui videoclip despre produs, cresc cu pana la 85% in randul vizitatorilor unui website.
Stim din date concrete ca un continut video este mai persuasiv decat continutul scris.
Fara a patrunde prea adanc in psihologia umana, in urmatorul articol vom examina modul in care functioneaza creierul si modurile in care continutul video afecteaza procesul decizional.
Ne vedem la urmatorul articol!